2021 askelmerkit

Mielenkiintoinen vuosi 2020 on nyt koettu. Mavericksilla meni vuosi erinomaisesti – työntekijämäärä kasvoi 11->31, liikevaihto moninkertaistui edellisestä (puolikkaasta) tilikaudesta ja saimme uusia, upeita asiakkaita! 2020 oli haastava monella tasolla, joten tuloksen ollessa positiivinen ei lukujen valossa voi olla kuin tyytyväinen. Toivottavasti 2021 on lempeämpi!

Olemme Mavericksilla työstäneet 2021 tavoitteita OKR:ien muodossa. Tavoitteiden (Objective) pohjalla on toisaalta työntekijä-omistajiemme ja toisaalta hallituksemme yhteinen tahtotila. Tavoitteita on tänä vuonna neljä: Aggressiivinen kasvu, yhteistyö Mavericksin kanssa on helppoa, paras paikka konsultille sekä tunnettu brändi.

Kasvutavoitteet meillä on tänä(kin) vuonna kovat. Markkinat ovat selkeästi puolellamme ja sekä asiakaskuntamme että osaajayhteisön vastaanotto on ollut erinomaista. Tarkoitus on jatkaa 2020 viitoittamalla polulla kasvun kanssa – tulemme jatkossakin hakemaan nopeaa, orgaanista mutta kuitenkin kannattavaa kasvua.

Tahdomme olla jatkossakin helppo yhteistyökumppani asiakkaillemme. Palvelemme asiakkaidemme tarpeita nopeasti ja ammattitaitoisesti. Tarjoamme asiakkaillemme erittäin lyhyen arvoketjun kokeneisiin IT-alan ammattilaisiin. Osaavien konsulttiemme avulla palvelemme asiakkaidemme tarpeita entistä monipuolisemmin ja proaktiivisemmin. Saamme lisää omia, suoria asiakkaita, joista pidämme äärimmäisen hyvää huolta.

Kasvu on turhaa, jos emme pidä huolta osaajistamme. Siksi tahdomme aidosti olla paras työpaikka konsultille. 2021 key resultteja tähän liittyen on mm. aktiivinen henkilöstön tyytyväisyyden mittaaminen, säännöllinen yhteydenpito ja huomioiminen, on-boarding -prosessin kehittäminen sekä, ehkä tärkeimpänä, ns. Mavericks-mojon kirkastaminen: Mitä ovat ne oikeasti tärkeimmät asiat meille, joka pitää meidät yhdessä?

Haluamme myös, että Mavericks on tunnettu brändi. Tahdomme kantaa Mavericks-värejä selkä suorassa tietäen, että meidän suuntaan vilkuillaan tunnistaen, ehkä jopa hieman ihaillen. Tähän liittyen meidän on luotava mittaristo, tehtävä entistä aktiivisempaa markkinointia (blogi, some, esittelyt) ja tietenkin päästä valtakunnalliseen mediaan!

2021 tulee olemaan mielenkiintoinen vuosi. OIemme yrityksenä siirtyneet startup-vaiheesta scale up-vaiheeseen jolloin kaikki mitä tekee täytyy olla monistettavissa ja haasteet muuttuvat aivan toisenlaisiksi. Lippis tiukemmin päähän, purjeet ylös ja myrskyn silmään!